Bloggaajaksi?

Tähän asti olen ollut varauksellinen sen suhteen, onko blogikirjoittaminen minun maailmaani. Ketä kiinnostaa ajatukseni, mielipiteeni, mielijohteeni ja taivasteluni? Etsin yhä tälle toiminnalle tarkoitusta ja perusteita. Se ei estä minua nyt kokeilemasta.

Jo Facebook pisti minut miettimään yksityisen ja julkisen, julkaisemisen ja piilottamisen rajoja. Julkinen kirjoittaminen ja julkaiseminen on aina ollut minulle kynnyksen takana. En niinkään pelkää, mitä muut ajattelevat, vaan punnitsen kiinnostavuutta ja ajatusten kantavuutta. Asennekysymys. Nyt kokeilen päiväkirjamaista kirjoittamista silläkin uhalla ja mahdollisudella, että joku eksyy pohtintojani selaamaan. Eipä viihdy kauan. Keski-ikäinen, keskiluokkainen, keskinkertainen oman elämänsä etsijä ei ylitä yllätysfaktoreita. En vähättele, en kiemurtele alhaisen itsetunnon säälisykkyröissä: Tarinointia ja tietoa on tarjolla nykyisin mittaamaton määrä suhteessa käytössä olevaan aikaan. Jokainen joutuu valitsemaan, mihin aikansa käyttää ja mitkä foorumit ovat ajan arvoisia.

Blogikokeiluni kilahtaa otolliseen kohtaan. Jään juuri lyhyelle vuorotteluvapaalle. Voin kirjata ajatuksiani hidastuskaistalta. Olen huomannut, että hidastaminen on vallan muodikasta. Syyni työhuilaamiseen ovat kaukana muotioikusta, mutta osuuhan vapaani trendikkääseen saumaan. Voin nyt testata, sopiiko tämä väylä minulle.

Kokeilen myös, sopiiko tämä tarpeeseeni pitää kulttuurikulutuspäiväkirjaa. Luku- ja katsomiskokemusten kirjaaminen usein tuppaa jäämään, ja myöhemmin on usein tarvetta tarkistaa, mikä se kirja olikaan tai milloin se esitys olikaan. On myös opettavaista oman opiskeluni vuoksi päästä kokeilemaan, mitä mahdollisuuksia tällä viestinnällä on minulle harrastus- ja työmielessä. Katsotaan.

Jätä kommentti

Kategoria(t): Sekalaista

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s